Selasa, 10 Oktober 2017
kerja
Salah satu Cara Terbaik Untuk Berurusan Dengan Bos Sukar Sulit
Adakah anda suka pekerjaan anda, tetapi tidak semestinya bos anda? Sekiranya anda mempunyai bos yang sukar, impuls pertama anda adalah untuk berhenti kerja anda. Sudah tentu, keputusan untuk berhenti kerja anda kerana bos anda adalah keputusan anda untuk membuat, tetapi anda tidak boleh meletakkan masa depan atau kewangan anda dalam bahaya kerana orang lain. Untuk petua mengenai bagaimana menangani bos sukar, anda mungkin mahu terus membaca.
Salah satu cara terbaik untuk berurusan dengan bos sukar melibatkan komunikasi terbuka, seberapa kerap mungkin. Anda mungkin akan terkejut berapa banyak konflik dan masalah yang timbul daripada miskomunikasi. Apa yang anda boleh mentafsirkan sebagai bos yang min, gila, atau kecewa, ramai yang sebenarnya hasil daripada miskomunikasi. Walaupun anda tidak dikehendaki mengemaskini atau melaporkan kepada bos anda, anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk berbuat demikian. Ini amat mudah jika anda dan bos anda bekerja di tempat yang sama.
Satu lagi cara yang anda jalankan untuk mengendalikan bos sukar melibatkan pendapat anda sendiri. Seperti mana yang anda mahu, anda tidak mahu bercakap buruk atau menggosip tentang bos anda. Malangnya, banyak individu, mungkin seperti anda, tidak menyedari siapa yang bercakap dengan siapa atau seberapa cepat perkataan boleh pergi. Jika anda dan penyelia anda sudah mempunyai hubungan yang tegang, anda tidak akan mahu menjadikannya lebih buruk dengan gosip tempat kerja.
Anda juga boleh mencuba dan meningkatkan hubungan tempat kerja dengan bos anda dengan memperluas cawangan zaitun. Anda mungkin mahu keluar dari cara anda untuk bersikap sopan dan menawarkan bantuan. Sebagai contoh, anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk menawarkan bekerja lewat atau menawarkan bantuan anda untuk projek yang mungkin mempunyai tarikh akhir yang ketat. Juga, sesuatu yang semudah menyapa atau mengakui bos anda mungkin cukup untuk memperbaiki sikap atau sikap anda. Anda perlu ingat bahawa bekerja dalam pengurusan boleh menjadi sukar. Itulah yang menyebabkan banyak pengurus mempunyai sikap yang mereka miliki. Ramai merasakan seolah-olah mereka perlu profesional dan menuntut, semuanya pada masa yang sama.
Jika anda telah mencuba semua pendekatan yang disebutkan di atas dan masih menghadapi masalah untuk mengatasi bos sukar anda, anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk mengatasi ketua penyelia anda. Dalam kebanyakan kes, anda akan mendapati bahawa penyelia anda mempunyai seseorang yang perlu dilaporkan. Walaupun pendekatan ini mungkin dapat membantu anda menangani bos yang sukar, adalah penting bahawa anda menggunakan penghakiman terbaik anda. Anda tidak mahu pergi ke atas penyelia anda dengan masalah kecil, seperti mesyuarat yang tergesa-gesa. Isu bahawa anda mungkin ingin membawa perhatian kepada atasan bos anda termasuk gangguan seksual atau penafian promosi yang banyak.
Satu lagi pendekatan yang boleh anda ambil melibatkan berhenti kerja anda. Bagaimanapun, seperti yang dinyatakan di atas, anda mungkin tidak mahu melakukannya. Adalah dinasihatkan bahawa anda tidak membiarkan orang lain, seperti bos anda, merosakkan peluang anda untuk mempunyai pekerjaan yang baik atau menerima dana untuk membayar bil anda dan menyokong keluarga anda. Sebelum anda membuat keputusan untuk menyerahkan peletakan jawatan anda, adalah dinasihatkan agar anda serius mempertimbangkan keputusan anda untuk berhenti, serta akibatnya untuk berbuat demikian. Jika anda pasti bahawa meletak jawatan dari tugas anda adalah keputusan terbaik, anda akan mahu melakukannya dengan cara yang menyenangkan dan sesuai, tidak kira bagaimana perasaan anda terhadap penyelia anda.