Rabu, 11 Oktober 2017
kerja
Alasan Mengapa Anda Tidak Perlu Keluar Kerja Anda
Adakah anda kecewa dengan pekerjaan anda? Sama ada anda tidak menyukai bos anda, rakan kerja anda, jam kerja anda, atau gaji, anda mungkin berminat untuk berhenti kerja anda. Sudah tentu, keputusan untuk berhenti kerja adalah keputusan anda untuk membuat, tetapi ada beberapa contoh di mana anda mungkin ingin memberi keputusan anda pemikiran kedua. Beberapa contoh tersebut diuraikan di bawah untuk kemudahan anda.
Salah satu daripada banyak situasi di mana anda mungkin mahu terus berhenti kerja adalah dengan segera jika anda baru sahaja mendapat bos baru. Sekiranya anda mempunyai penyelia baru, anda digalakkan untuk memberi masa. Kebanyakan penyelia baru pada mulanya sukar, kerana mereka merasa perlu. Tetapi, lebih masa, anda akan mendapati bahawa sebahagian besar dari mereka yang berada dalam pengurusan akan membiarkan sisi baru mereka menunjukkan, mungkin lebih menyenangkan dan lebih ramah.
Alasan Mengapa Anda Tidak Perlu Keluar Kerja Anda
Satu lagi daripada banyak situasi di mana anda mungkin ingin menimbang semula berhenti kerja anda adalah jika anda terganggu oleh salah seorang rakan sekerja anda, iaitu orang yang mungkin mempunyai meja atau pejabat di sebelah atau berdekatan dengan anda. Anda tidak boleh membiarkan orang lain membuat anda berhenti atau kehilangan pekerjaan anda, terutamanya jika ia hanya kerana anda tidak menyukainya. Sudah tentu, anda dinasihatkan untuk mengambil pertimbangan keselamatan anda. Jika salah seorang rakan sekerja anda memaparkan tindakan yang boleh menyebabkan anda membahayakan, anda mungkin perlu mengambil tindakan segera. Tindakan ini mungkin melibatkan peletakan jawatan dari pekerjaan anda, tetapi ia juga perlu melibatkan penyelia terlebih dahulu. Anda tidak sepatutnya berhenti kerja kerana ada orang yang salah.
Kajian yang lemah adalah satu lagi situasi di mana anda mungkin tidak mahu berhenti kerja anda. Walaupun ia mungkin kelihatan memalukan dan mengecewakan jika anda menerima ulasan yang tidak baik, adalah penting untuk diingati bahawa ia boleh berlaku kepada orang yang paling baik dan pekerja yang paling sukar. Tiada siapa yang sempurna sepanjang masa dan ini adalah sesuatu yang anda perlu ingat. Daripada berhenti kerja anda kerana ulasan yang lemah, anda akan mahu menggunakan ulasan anda sebagai peluang untuk memperbaiki diri anda dengan lebih baik. Anda boleh menetapkan matlamat untuk meningkatkan tindakan tempat kerja anda, yang akan menghasilkan tinjauan yang lebih baik pada waktu berikutnya.
Diluluskan untuk promosi adalah satu lagi sebab mengapa anda tidak mahu berhenti kerja anda. Terdapat beberapa faktor yang berbeza untuk dipertimbangkan, apabila ia datang kepada promosi, iaitu yang diluluskan untuk satu. Mengapa anda diluluskan untuk promosi yang anda mahu, adakah anda tahu? Adakah terdapat pekerja lain yang lebih layak atau lebih seniorit daripada anda? Anda juga boleh menggunakan yang diluluskan untuk promosi sebagai cara untuk meningkatkan kemahiran kerja anda dengan menetapkan matlamat untuk diri sendiri. Dengan itu, jika anda kerap mendapati diri anda diserahkan untuk promosi yang anda lebih layak, anda mungkin ingin mempertimbangkan untuk mencari pekerjaan di tempat lain.
Situasi yang disebutkan di atas adalah semua situasi di mana anda mungkin mahu menahan diri dari pekerjaan anda, terutamanya tanpa pertimbangan. Sudah tentu, ada keadaan yang melampau kepada situasi yang disebutkan di atas, yang mungkin melibatkan gangguan seksual atau situasi berbahaya lain di tempat kerja anda.